[77.] 💾 Jak stworzyć grę komputerową i na niej zarabiać – pixele, 8-bity i guma turbo

BĘDĘ GRAŁ W GRĘ! Niech pierwszy rzuci dyskietką ten, kto nigdy nie grał w żadną grę komputerową. Od kultowego Mario, przez starego i poczciwego Lwa Leona, po nastrojowe GTA San Andreas, wciąż aktualną FIFĘ i nieśmiertelne (prawie) Simsy. Dla wielu osób, na pewnym etapie życia, gry stanowiły lub wciąż stanowią ważny element życia i ulubiony sposób na odreagowania.
Zainteresowanie grami zdaje się nie gasnąć, dzięki czemu ich twórcy wciąż tworzą nowe tytuły. Co ciekawe śmiało można powiedzieć, że Polacy zajmują w tej dość silną pozycję i cieszą się uznaniem konkurencji oraz graczy na całym świecie. Jak się tworzy gry komputerowe i czy każdy z nas może stać się bogiem danego uniwersum? O tym i wielu innych kwestiach rozmawiam, pixel po pixelu, z Neską Górską oraz Kamilem Brzezińskim, założycielami Bold Pixel i twórcami gry Back to 1998.

W odcinku m.in.:

  • Jak się tworzy gry komputerowe?
  • Kto testuje gry komputerowe?
  • Platformy do gier
  • O co chodzi z 8-bitami i 32-bitami?
  • Programy do tworzenia gier, czyli jak zrobić własną grę?
  • Gry freemium vs premium
  • Rynek gier komputerowych w Polsce
  • Polskie gry w Chinach
  • Ile kosztuje zrobienie gry komputerowej?
  • Point and click – wielki powrót
  • Back to 1998, czyli 8-bitów, pixele i gumy turbo
  • Małżeństwo graczy, czy da się połączyć życie rodzinne z grami?

Bold pixel https://boldpixel.com/
Back to 1998 https://store.steampowered.com/app/1037350/Back_to_1998/?l=polish

 

Zostań Patronem – dołóż swoją cegiełkę!

Obserwuj mnie na Instagramie!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.