[80.] „Ojciec, prać”, Prusakolep i Baltona. Jak powstały kultowe STARE REKLAMY? Agata Jakóbczak

Jednym znane tylko z sentymentalnych filmów na YouTube, inni oglądali je jeszcze w telewizji. Choć obie te grupy dzieli wiele lat, jedno jest pewne. Zarówno u jednych ,jak i drugich, wzbudzały zdziwienie a czasem i zachwyt. STARE POLSKIE REKLAMY, bo o nich mowa na stałe zapisały się na kartach naszej popkultury, ale też historii. To właśnie one po transformacji ustrojowej, w dużym stopniu, pokazywały Polakom produkty „z zachodu” i uczyły ich używać. Choć z dzisiejszej perspektywy, niejednokrotnie, wydają się absurdalne i banalne, wówczas imponowały wykonaniem i pomysłem. Ich produkcja wymagała ponadprzeciętnej kreatywności i kombinowania, bo o technologii, którą znamy dziś, jeszcze nikt nie śnił. Jednak dzięki temu niemal każda ówczesna produkcja niesie za sobą niezliczone anegdotki i zdumiewające historie, które w książce „Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.-90.” spisała Agata Jakóbczak, gość dzisiejszego odcinka.

W odcinku m.in.:

  • Jak powstały pierwsze polskie reklamy?
  • Jakie historie kryją stare polskie reklamy z początku lat 90.?
  • Jak ewoluował wizerunek kobiety w reklamie?
  • Który szampon do włosów powodował ich wypadanie?
  • „Ojciec, prać”, „Gillette – najlepszy dla mężczyzny”, „Z pewną taką nieśmiałością” czy „No to Frugo” – teksty z reklam, które znają wszyscy
  • Reklamy kiedyś i dziś – jak się zmieniły i czy bazują na tych samym schematach?
  • Czy występ w reklamie to dla gwiazd powód do dumy?
  • Teletombola – loteria, reklama czy jednak serial?
  • Odeon, ITI, Studio OTO – ojcowie polskiej reklamy

Zostań Patronem – dołóż swoją cegiełkę!

Obserwuj mnie na Instagramie!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.